De ultieme high-prestaties banden voor sportieve voertuigen, ontwikkeld om het rijplezier optimaal te verbeteren en veiligheid en duurzaamheid te bieden in de SUHP-bandensector. Ideaal voor sportieve voertuigen en op prestaties gerichte bestuurders.
Prestaties-VOORDELEN
Controle op droog wegdek
Grip op nat wegdek
Geluidsarm
Dynamische reactie
Comfort
EIGENSCHAPPEN EN VOORDELEN
Ultranauwkeurige bedieningseigenschappen voor uitstekende stabiliteit en controle bij alle snelheden
Voor ambitieuze sportwagenbestuurders die het beste van hun banden eisen
Aramideverstevigingen in de bandenstructuur - hightech-oplossing uit de motorsportwereld
Zeer evenwichtige prestaties tussen reactie op droog wegdek voor sportieve bestuurders en veiligheid voor elke dag op nat wegdek
Aerodynamisch ontwerp van de zijwand met nieuwe Nano-Black-belettering
OP MAAT GEMAAKT BANDENONTWERP
PRODUCT-EIGENSCHAP:
Geoptimaliseerde gordellaag
FUNCTIE:
Gelijkmatige drukverdeling over de voetafdruk, zelfs in extreem dynamische rijomstandigheden
VOORDEEL:
Uitstekende bedieningseigenschappen voor het voertuig
Verbeterde veiligheid bij rijlimieten
VERBETERD BANDSCHOUDERONTWERP
PRODUCT-EIGENSCHAP:
Hogere positieve proportie van voetafdruk
FUNCTIE:
Meer wegcontact in schoudergedeelten die worden beïnvloed door dynamische wegsituaties
VOORDEEL:
Uitmuntende laterale stabiliteit op droog wegdek
MULTIFUNCTIONELE LOOPVLAKSTRUCTUUR
PRODUCT-EIGENSCHAP:
Groefrubbermengsel gemaakt van een verscheidenheid aan chemische samenstellingen
FUNCTIE:
Complexe samenstellingen garanderen robuustheid in profielblokken
Combinatie van onderling verbonden microstructuur en flexibiliteit op een breed scala aan oppervlakken
VOORDEEL:
Uitstekende rijomstandigheden in uiteenlopende temperaturen
Uitmuntende remeigenschappen
Uitzonderlijk goed te bedienen op droog wegdek
Uitmuntende performance op nat wegdek
PRODUCTGEGEVENS – HOOGTEPUNTEN
GEAVANCEERD 4D-NANO- ONTWERP
De geavanceerde 4D-Nano Design-technologie is het resultaat van baanbrekend onderzoek en bevindingen op het gebied van molecuulstructuren. Hiermee kan tot vijf procent brandstof worden bespaard in vergelijking met conventionele bandenmodellen, worden duurzaamheid en kilometerprestaties verbeterd en worden de prestaties van de band op een nat wegdek aanzienlijk verbeterd.
NANO BLACK
Het stijlvolle concave-convex-ontwerp vermindert lichtreflectie en benadrukt de print.
LICHTE CONSTRUCTIE
Een lichte constructie biedt een lagere rolweerstand plus verbeterde bedieningsstabiliteit.
VERBETERD CONTACTVLAK
Het verbeterde contactvlak helpt om de levensduur te verbeteren en om ongelijkmatige slijtage te verminderen. Het onderdrukt verhoogde gronddruk bij de ribuiteinden en houdt een uniforme gronddruk aan bij elke rib.
CHAOTISCHE VERSCHEIDENHEID
Willekeurig profielpatroon over één steeklengte vermindert patroonlawaai tijdens het rijden.
AERO-ONTWERP
Het geoptimaliseerde bandprofiel en het gladdere concave-/convex bandoppervlak regelen de luchtstroom onder het rijden en verlagen de rijweerstand.
ROND PROFIEL
Uniforme banddeflectie beperkt plaatselijke bandvervormingsstress en minimaliseert dus onnodig brandstofverbruik als de wagen zwaar beladen is. Dit vermindert de rolweerstand en verbetert de bedieningsstabiliteit en het rijcomfort.
HYBRIDE BAND
Draden van verschillende stijfheid zijn gecombineerd om zowel soepelheid als hoge stijfheid te bereiken. Trillingen via het wegdek worden onderdrukt, waardoor weggeluiden worden verminderd. Onnodige profielbeweging wordt geminimaliseerd, wat duurzaamheid bij hoge snelheid, bedieningsstabiliteit en slijtagebestendigheid verbetert.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - AZENIS RS820
A
Zeer goede waterverplaatsing, perfecte grip bij nat wegdek
70dB
Onder de voorgeschreven EU-grenswaarde voor bandengeluid
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Falken Tyre Europe GmbH is de Europese dochtermaatschappij van de Japanse bandenfabrikant Sumitomo Rubber Industries
Ltd. Vanuit het hoofdkantoor in Offenbach am Main, Duitsland is Falken Tyre Europe verantwoordelijk voor de marketing van een
complete portfolio aan banden voor personenauto’s, vrachtwagens, busjes en SUV’s als leveranciers van OEM-producten en voor
de Europese klantenservice. Het bedrijf heeft een verkoopnetwerk opgebouwd van ca. 8000 bandendealers verdeeld over heel
Europa, die als onze partners optreden voor de verkoop en de montage van onze kwaliteitsproducten.
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.
**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.