We brengen toptechnologie naar uw wagen. De EcoContact™ 6 biedt een langere levensduur en maximale grip en veiligheid!
Maximale efficiëntie De EcoContact™ 6 zorgt voor een optimale balans tussen de bandenmaat en de verdeling van de verschillende componenten. Het hoogtechnologische compound zorgt voor stevige verbindingen tussen silica en rubber. Zo past de band zich perfect aan verschillende weersomstandigheden aan. Dit resulteert in optimale rolweerstand en minimaal brandstofverbruik.
Langere levensduur Het geavanceerde Green Chili™ 2.0-mengsel past zich aan het wegdek aan, waardoor de band minder rubber verliest tijdens het rijden. Dit zorgt voor een langere levensduur.
Grip en wegligging De EcoContact™ 6 heeft een op maat ontworpen profiel. Dit zorgt voor uitstekende prestaties op nat en droog wegdek en verhoogt de veiligheid bij situaties als rijstrookwissels. Dankzij de innovatieve, asymmetrische rib- en lamelgeometrie houdt d eband steeds contact met het wegdek.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - EcoContact 6
A
Bandentechnologie ontworpen voor minimaal brandstofverbruik
B
Goede remeigenschappen en eigenschappen op nat wegdek, veiligheid bij regen
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:EcoContact 6
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
10/2019
auto motor und sport
235/55 R18 104T XL EVc, MO
Recommendable
EcoContact6 tyre review
Gemiddelde uit 782 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
11.581
11.04.2024 van Erich Prijs/kwaliteit is zeer goed voor dit type banden.
31.07.2022 van Gerard Een goede en betaalbare bamd
16.01.2022 van Frank Zeer goede band, erg tevreden over de kwaliteit van deze banden.
06.09.2021 van RJ Ensing De banden zitten achter gemonteerd onder de auto. Voor heb ik nog Sportcontact zitten van Conti. Die wil ik ook nog vervangen voor de eco contact. De eco contact is een band voor comfort. Het is geen sportband. Te merken in snelle bochten. Het voelt alsof hij achter minder koersvast is. Nu rij ik amper snelle bochten. Maar die paar keer viel me dat op. Rolgeluid is vrij stil. En in nat geeft hij achter een vertrouwd gevoel. Het is een 245 brede band. Omdat de banden achter zitten kan ik over brandstof verbruik nog niks zeggen. Ik zou deze band zeker weer kopen.
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.
**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.