Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Bestelstatus x
Uitloggen

Dunlop SP Sport Maxx GT 245/50 ZR18 (104Y) XL J

Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx GT
245/50 ZR18 (104Y) XL J

Bandenmaat
245/50 ZR18 (104Y) XL J  wijziging 
Voorraadstatus
Op voorraad
Banden
Zomerbanden
Snelheid
(Y): Goedgekeurd tot meer dan 301 km/h
EAN
5452000727688
Artikelnummer
R-352846
EU Bandenlabel
DEX
Klantbeoordelingen
Adviesprijs*   € 236,50
Net
€ 187,27

Voeg product toe om te vergelijken

Waarom kopen bij autobandenmarkt.nl ?
Gratis levering**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Uitzonderlijke grip op droog wegdek voor high performance rijgedrag.

  • Superieure grip op droog wegdek
  • Zeer goede handling
  • Goede stabiliteit op hoge snelheid en in bochten

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Silica-Plus rubbersamenstelling. Een rubbersamenstelling uit de motorsport die een hoge mate van grip levert, met name op natte wegen en bij lage temperaturen.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; hoge grip in natte en koude omstandigheden; weinig slijtage.

Nanodeeltjes. De rubbersamenstelling van het loopvlak gemengd met nanodeeltjes van race carbon black. Deze nanodeeltjes worden met hars en polymeren gecombineerd voor een uitstekende hechting aan droge en natte wegen.VoordelenOngeëvenaarde grip op droog en nat wegdek, nauwkeurige remprestaties, betere slijtage.

Jointless Belt (JLB). Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren. Variabele groef/rubber verhouding van het profiel Het asymmetrisch profielontwerp met een variabel negatief profielaandeel biedt een hoge mate van weerstand tegen aquaplaning. Het massieve buitenste schouderblok zorgt voor snelle en storingsvrije afvoer van water en uitstekende stabiliteit in de bochten.Voordelen Hoge weerstand tegen aquaplaning; verbeterd wegcontact; betere stabiliteit en stuurnauwkeurigheid in de bochten.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

Vlakker loopvlak. De nieuwe generatie Dunlop-banden beschikt over een vlakker loopvlak met een vier tot acht procent groter contactvlak, afhankelijk van maat en type. Een groter contactvlak zorgt voor meer stabiliteit en een verbeterd wegcontact, waardoor de banden sneller en nauwkeuriger reageren.Voordelen Verbeterde stabiliteit en stuurprecisie; minder slijtage in de schouders; uitmuntende stabiliteit en precisie in bochten; uitstekende grip op droog wegdek.

SP SPORT MAXX GT tyre review

Gemiddelde uit 235 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 12.031

28.09.2020 van Patrick De Ruiter
Goede grip op droog en nat wegdek redelijk lage geluidsproductie, gewoon een erg fijne band

24.02.2011 van J. Los
Veel grip en wegligging van de auto verbeterd aanmerkelijk ten opzichte van de Conti's die ik eerst had. Verder opvallend stil en comfortabel voor een dergelijk grote maat. Grote nadeel is de snelle slijtage.

19.12.2010 van Bart Hunnekens
Uitstekende band bij zomerse en normale omstandigheden. Kleeft lekker aan de weg en zijn duurzaam/slijtvast (+/- 35.000 km) Bij winterse omstandigheden is het verstandig om toch over te stappen op Winterbanden. Te weinig grip met ijsel en sneeuw t.o.v. winterbanden/set

20.03.2009 van Sas Bel
Door de lage flankhoogte moet je zowiezo aan comfort inleveren.

Bekijk meer beoordelingen

*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.