De Goodride Solmax 1 is een zomerband ontworpen voor personenauto's en SUV's. Het asymmetrische ontwerp van het loopvlak zorgt voor een goede tractie op droog en nat wegdek.
Het patroon van het loopvlak van de Solmax 1 bevat brede geluidsreducerende schouderblokken voor hoge stabiliteit en een nauwkeurige stuurrespons. De middelste loopvlakzone is voorzien van een doorlopend geribbeld loopvlakpatroon dat zorgt voor goede grip op droge wegen en zorgt voor een snelle afvoer van water op natte wegen.
De gepatenteerde Hybrid Silane™-loopvlakcompound van de Solmax 1 vermindert effectief de wegtrillingen om de rijervaring te verbeteren. De Nanometer Mixing-Technology™ zorgt voor een hoog kilometrage en comfort.
Al met al is de Goodride Solmax 1 een geweldige combinatie van prestaties en comfort voor een aantrekkelijke prijs.
Rijcomfort
Hybride silaan om de rubbercompound van het loopvlak te optimaliseren. Zacht loopvlak en geminimaliseerde trillingen.
Sterke grip
Hybride formule – super hybride rubbersamenstelling. Snelle waterafvoer en sterke grip.
Verbeterde duurzaamheid
Nanometer mengtechnologie voor een langere levensduur
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - Solmax 1
B
Helpt bij het besparen van brandstof gedurende de gehele levensduur
A
Zeer goede waterverplaatsing, perfecte grip bij nat wegdek
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:Solmax 1
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
02/2024
ANWB.nl
245/45 ZR20 103W XL EV Ready
Satisfactory
Het merk Goodride staat voor hoge kwaliteit in de lagere prijsklasse,
en biedt een uitstekende prijs-prestatieverhouding.
De fabrikant is de Zhongce Rubber Group Co, Ltd (afgekort ZC Rubber),
opgericht in 1958, gevestigd in Hangzhou, de hoofdstad van Oost-Chinese provincie Zhejiang.
Het bedrijf is de grootste bandenproducent in China en is in de afgelopen jaren
uitgegroeid tot een van de tien toonaangevende mondiale bandenfabrikanten, naast merken zoals Michelin,
Continental en Bridgestone. Het verklaarde doel is om hun positie verder uit te breiden en om hun aandeel
in de bandenmarkt te vergroten. Om dit te doen investeert het bedrijf in nieuwe productie-installaties,
vertegenwoordigende organen en samenwerkingsverbanden over de hele wereld.
Verschillende merken worden geproduceerd in talrijke fabrieken in China en
Thailand. Banden voor auto's, transport en vrachtwagens, voor de landbouw, bouw en commerciële
voertuigen, alsmede voor motorfietsen en fietsen zijn opgenomen in het assortiment van ZC Rubber.
Bovendien maken ze ook rupsbanden voor rupsvoertuigen en buizen.
Als het gaat om de productie en de productiecontrole wordt moderne
apparatuur van gerenommeerde fabrikanten gebruikt, en de kwaliteit van het management is gericht op de
eisen en normen van de internationale bandenmarkt.
Voor het meten en optimaliseren van de banden geluidsemissie heeft ZC
Rubber de eerste echovrije laboratoriumruimtes in China opgezet. Bovendien gaat het bedrijf tot het uiterste
wat betreft onderwerpen zoals gaswinning, stoomreiniging, waterzuivering en afvalverwerking, in het belang
van milieuvriendelijke productie.