Hankook Kinergy Eco 2 K435: De Zomerband Die Je Nodig Hebt
Op zoek naar een betrouwbare zomerband? Maak kennis met de Hankook Kinergy Eco 2 K435. Perfect voor moderne kleine, compacte en middenklasse auto’s, deze band belooft topprestaties, ongeacht regen of zonneschijn. Hier is waarom je ervan zult houden.
Stevige Prestaties
De Kinergy Eco 2 K435 staat voor veelzijdigheid:
Prestaties op nat wegdek: Met zijn brede laterale schoudergroeven lacht deze band om aquaplaning en zorgt hij voor uitstekende handling en remmen op natte wegen.
Aqua-Edge Tech & Optimum Chamfer: Deze kenmerken verbeteren de remprestaties op nat wegdek zonder de handling te compromitteren. Ze laten het contactoppervlak van de band tijdens het remmen onmiddellijk vergroten, waardoor je betere tractie krijgt.
Aquaplaning? Niet Hier
Rijden op natte wegen kan vervelend zijn, maar niet met deze banden:
Brede Rechte 3-Kanaals Groef: Slim geplaatste groeven zorgen ervoor dat je soepel rijdt, zelfs in natte omstandigheden. De brede buitenste groeven voeren water efficiënt af, verbeteren de tractie op nat wegdek en houden de band koeler in droge omstandigheden.
Aqua Turbine Technologie: Deze handige technologie verbetert de waterafvoer, zowel in de lengte als in de breedte, zodat je banden beter grip op de weg hebben.
Shhh... Minder Geluid
Niemand wil een luidruchtige rit, en met de Kinergy Eco 2 K435 krijg je een stille reis:
Geoptimaliseerde Pitch Sequentie: Speciaal ontworpen blokmaten verminderen het wegengeluid, waardoor je rit stiller en comfortabeler wordt.
Slimme Bandstructuur
Hoog-Grip Silica Compound: Verbetert zowel de tractie op droog en nat wegdek als het verminderen van de rolweerstand.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:Kinergy Eco 2 K435
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
02/2019
ANWB.nl
185/65 R14 86H SBL
Satisfactory + Goed op droog wegdek en een laag verbruik.- Duidelijke tekortkomingen op nat wegdek (met een onvoldoende op wegligging).
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.
**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.