Kleber Krisalp HP 3 Ontworpen om de winter mee door te komen
SNEEUW Uitstekend in de sneeuw
Uitstekende veiligheid in de sneeuw dankzij de toepassing van heel veel horizontale lamellen
3PMSF* en M+S**
IJS Voortreffelijk op beijzeld wegdek
Het nieuwe rubbermengsel, op basis van functionele elastomeren, verbetert de grip op de weg en verkort de remafstand op beijzeld wegdek met 1m (1)
NAT WEGDEK Een van de beste winterbanden in de markt op nat wegdek
Hogere klasse op nat wegdek op het bandenlabel, van C naar B (2)
Een 2,2m kortere remweg op nat wegdek (3)
Zijn V-vormig richtingsgebonden profiel met breed uitlopende groeven voert het water gemakkelijker af waardoor het risico op aquaplaning wordt verkleind (4)
* 3 Peak Mountain Snow Flake, wintercertificering. ** Modder & Sneeuw. (1) Remafstand op ijs verkort met 8%, vergeleken met het vorige gamma KLEBER Krisalp HP2 in de afmeting 205/55 16 91H. Interne test door de Michelin-groep, in oktober 2014 uitgevoerd op de ijsbaan van Clermont Ferrand. (2) Vergeleken met het vorige gamma KLEBER Krisalp HP2: een hogere klasse op het bandenlabel, van C naar B. Bron: Product Tracking Report augustus 2015. (3) Een 2,2 meter ofwel 6% kortere remweg in de afmeting 205/55 R16 91H. Interne test door de Michelin-groep, in december 2014 uitgevoerd in het technologiecentrum van Ladoux. (4) Weerstand tegen aquaplaning werd verkleind met 15% in de rechte lijn en 13% in bochten. Vergeleken met zijn voorganger, het vorige gamma KLEBER Krisalp HP2, in de afmeting 205/55 16 91H. Intern onderzoek door de Michelin-groep, in december 2014 uitgevoerd in het technologiecentrum van Ladoux.
EU BandenlabelHighlights - Krisalp HP 3
C
Besparingspotentieel door minder brandstofverbruik
B
Op nat wegdek duidelijk pluspunt wat betreft grip en remgedrag
69dB
Duidelijk onder de vermelde EU-grenswaarde wat betreft bandengeluid
EU-bandenlabel en efficiëntieklasse
De Europese Unie, onder CE 1222/2009, heeft opdracht gegeven dat alle banden die geproduceerd worden na de datum van 1 juli 2012 voor auto's en commerciële voertuigen zijn voorzien van standaard EU-bandenlabels die hen classificeren onder drie prestatie-eigenschappen: brandstofverbruik geclassificeerd van A tot G, grip op nat wegdek geclassificeerd van A tot G, en geluidsemissie in decibel.
Categorieën van banden, niet beïnvloed door deze regeling, zijn onder andere: vernieuwde banden, professionele off-road banden, race-/sportautobanden, evenals bepaalde soorten banden die zijn ontworpen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, T-type tijdelijke reservebanden, banden voor auto's gebouwd vóór 1990, banden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u, banden voor velgen met een diameter kleiner dan of gelijk aan 254 mm of groter of gelijk aan 635 mm. Dit label is aan de ene kant bedoeld om de economische en ecologische efficiëntie in het verkeer te bevorderen, evenals het verhogen van de verkeersveiligheid, en aan de andere kant om consumenten te helpen om de juiste banden te kiezen door te zorgen voor een zekere mate van producttransparantie.
Niettemin werd het label bekritiseerd omdat het slechts een beperkt aantal kenmerken weergeeft. Vakmensen beweren dat de banden veel meer functies hebben die belangrijk zijn en van belang zijn voor de verkeersveiligheid, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aquaplaning eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, producteigenschappen op natte en droge wegen anders dan grip op nat wegdek, eigenschappen op sneeuw. De bandenfabrikanten suggereren dat de testresultaten van verschillende instellingen en de industriële tijdschriften een zeer belangrijke bron van informatie voor de eindgebruiker moet blijven, omdat zij zich focussen op een brede verscheidenheid aan bandeigenschappen en functies en deze ook beoordelen.
Business Reviews
Profile:Krisalp HP 3
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
09/2019
ANWB.nl
185/65 R15 92T XL
Recommendable Beste uit de test op droog wegdek. Goed op nat, sneeuw en ijs en een prima slijtvastheid. Lichte tekortkomingen op zijdelingse grip in de sneeuw en op wegligging op nat wegdek. Afrolgeluid buiten de auto iets hoger dan gemiddeld.
Kleber Krisalp HP 3 tyre review
Gemiddelde uit 4 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
4.379.460
23.04.2020 from Anna De banden zijn opvallend stil. Wij rijden een cabrio met soft top en als de oude winterbanden erop zaten gaf dat binnen veel herrie. Deze zijn echt heel veel stiller. De rij eigenschappen op een besneeuwde weg zijn super maar ook bij regen doen zij het prima. Enige nadeel is dat de banden veel meer benzine verbruiken als onze oude banden. Reden wij met de oude banden gemiddeld tussen de 9.8-10.3 ltr per 100km. Deze zitten eerder bij de 10.3-11,1 ltr per 100km terwijl wij geen koude winter hebben gehad en wij niet meer gebruik hebben gemaakt van de airco dan anders. Met name op binnenwegen loopt het verbruik erg op. Maar verder zijn wij zeer tevreden over deze banden
20.02.2019 from Richard Prima band voor deze prijs, goede grip bij zowel droog als nat wegdek.