Een non-studded band voor SUV’s die gebruikt wordt in de veeleisende en gevarieerde, Europese omstandigheden. De non-studded band biedt een uitstekende handling op alle rijoppervlakken.
De Nokian WR SUV 3 is een stevige high-performance non-studded winterband die zelfs op de griplimieten correct en veilig blijft.
VOORKOMT SNEEUWPLANING EN AQUAPLANING ERG EFFECTIEF
UITSTEKENDE HANDLING OP ZOWEL BESNEEUWDE ALS DROGE OPPERVLAKKEN
EXTREME GRIP OP NATTE OPPERVLAKKEN
EEN STABIEL RIJGEVOEL ONDER ALLE OMSTANDIGHEDEN
Extreme wintergrip De sneeuwklauwen zorgen voor de zo hoog nodige wintergrip door zich effectief vast te grijpen in hun rijoppervlak in zachte sneeuw en andere types zacht terrein.
Stabiele en gecontroleerde vooruitgang De Groove Lifts op de loopvlakblokken zorgen ervoor, dat de band zich op droge wegen gecontroleerd en stabiel gedraagt.
Duurzaamheid en bescherming voor verrassende situaties Het aramidevezel maakt het zijwandrubber stijf en sterk, zodat het externe impacts weerstaat en druk tegen de wielflens.
ARAMIDE ZIJWANDEN – Robuust zoals nooit tevoren
Nokian banden met Aramide zijwand technologie biedt u aanvullende veiligheid en duurzaamheid voor veeleisende weersomstandigheden en ruwe banen. Hun onvergelijkbare sterke zijwanden zijn uitzonderlijk bestand tegen slijtage en insnijdingen. De Aramide vezels verstijven en verstevigen de zijmuur waardoor deze klappen en insnijdingen nog beter kan weerstaan.
Hetzelfde materiaal wordt ook gebruikt in de luchtvaart en defensie. Het wordt ook succesvol gebruikt in kogelvrije vesten.
Aramide beschermt de Nokian banden. De Nokian banden beschermen levens.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - WR SUV 3
C
Besparingspotentieel door minder brandstofverbruik
C
Eigenschappen rijgedrag en remvermogen bij regen en op nat wegdek boven het gemiddelde
72dB
Onder de voorgeschreven EU-grenswaarde voor bandengeluid
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
WRSUV3 tyre review
Gemiddelde uit 427 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
8.681
11.07.2014 van H.Westerveld Geen sneeuw gehad om te testen