De perfecte combinatie van lage rolweerstand, kunststof en geluidscomfort, goede kilometerprestaties en de garantie op prima remprestaties en wendbaarheid.
Loopvlakprofiel met specifieke afstand tussen de elementen: minder rijgeluiden. Compacte centrale blokken en robuuste buitenzone: stuurrespons en controle in bochten. Vier brede overlangse groeven: uitstekende waterafvoer voor voortreffelijke veiligheid en controle in situaties waarin aquaplaning kan voorkomen. Innovatieve en geavanceerde hybride materialen: gelijkmatige slijtage. De milieuvriendelijke high performance-band voor auto’s met middelhoog tot hoog vermogen.
ENERGY™ EFFICIENT: Verlaagt het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot.
ZUIVERE LUCHT: Gemaakt van milieuvriendelijke materialen met minimale milieueffecten, zowel tijdens de productie als over de volledige levensduur van de band.
HOOG KILOMETERRENDEMENT: Band met langere levensduur die zijn prestatie- en veiligheidseigenschappen behoudt.
LAAG GELUIDSNIVEAU: Voldoet nu al aan de EU-richtlijn voor 2012 i.v.m. rolgeluidreductie, met een verhoogd rijcomfort als resultaat.
EIGENSCHAPPEN: Innovatief en geavanceerd hybride materiaal Geoptimaliseerd loopvlakprofiel met specifieke profielbloksequentie Compacte centrale blokken en robuust buitenoppervlak Vier brede overlangse groeven.
FUNCTIES: Evenwichtige drukverdeling Minder rolgeluiden Beperkt de vervorming van de band in snel genomen bochten Uitstekende waterafvoer.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - Cinturato P7
B
Verlaagt de verbruikswaarden en helpt de verbruikskosten te verminderen
B
Veilig en betrouwbaar op natte wegen, vermindert opmerkelijk de remafstanden
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:Cinturato P7
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
02/2021
ANWB.nl
215/55 R17 94V Seal Inside
Satisfactory (+): Goed tot zeer goed op droog wegdek.Goed tot zeer goed op nat wegdek.Weinig afrolgeluid hoorbaar in de auto.(-): Hoge slijtage (afwaardering).Wat hoger brandstofverbruik.
07/2014
auto motor und sport
215/55 R17 94V Seal Inside
Recommendable Stärken : Wenn es um Seitenführung geht, ist der fahraktive Pirelli auf trockener, besonders aber auf nasser Piste top . Schwächen : Schönheitsfehler bei Nassbremsen, Aquaplaning und Rollwiderstand .
03/2013
auto motor und sport
215/55 R17 94V Seal Inside
Recommendable
03/2013
AUTOStraßenverkehr
215/55 R17 94V Seal Inside
Recommendable
02/2012
ÖAMTC
215/55 R17 94V Seal Inside
Recommendable Vorteile:
sehr gut auf trockener Fahrbahn
Bestnote beim Kraftstoffverbrauch
sehr gut beim Verschleiß
Nachteile:
wegen leichten Schwächen bei Nässe auf empfehlenswert abgewertet
02/2012
ADAC
215/55 R17 94V Seal Inside
Satisfactory Stärken
Bestnote beim Spritverbrauch
Geringer Verschleiß
Schwächen
Etwas schwächer auf Nässe
02/2012
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
215/55 R17 94V Seal Inside
Satisfactory
Stärken: Sehr gut im Verschleiss Bestnote im Treibstoffverbrauch
Schwächen:Leichte Schwächen auf nasser Fahrbahn ( führt zur Abwertung )
03/2011
AUTO BILD
215/55 R17 94V Seal Inside
Highly recommended Stärken:Spitzenfahrleistungen auf nasser und trockener Strasse, gute Lenkpräzision und ein hervorragendes Preis-Leistungsverhältnis.Schwächen:erhöhtes Abrollgeräusch
CinturatoP7 tyre review
Gemiddelde uit 1.284 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
11.807
19.08.2021 van Bart Ik rij netjes maar pittig door
07.10.2015 van teun van oorschot het is een prima band ik zou hem een ander ook aanbevelen
19.12.2014 van M. Raimond Rij altijd pirelli.
05.11.2013 van Diekema Fijne band. Kleine tekortkoming in geluid(zoemen)v.a. 30.000 km. Gemiddelde rolweerstand.
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.
**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.