Gegarandeerd voordelig, milieuvriendelijk, comfortabel en veilig op elk wegdek.
Schitterende zijdelingse stabiliteit en tractie op een natte of besneeuwde bodem zorgen voor All Season-prestaties. Geoptimaliseerde profielbloken lamellensequentie: minder rijgeluiden in het voertuig. Geoptimaliseerd profiel en innoverende materialen: lager brandstofverbruik en minder co2-uitstoot. Overlangse lamellen en hoge densiteit van de laterale lamellen: goede all seasonprestaties en off-road. Groot contactoppervlak en vier brede overlangse groeven: veilig op een nat wegdek.
De Scorpion Verde ™ is gemaakt om optimaal te profiteren van de nieuwste Pirelli's materialen, de structuren en loopvlakpatronen nemen om besparingen te garanderen, respect voor het milieu, comfort en veiligheid op alle wegen.
ENERGY ™ EFFICIENT: Verlaagt het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot.
SCHONE LUCHT: Gemaakt van eco-compatibele materialen die een milieueffectbeoordeling hebben, zowel in de productiefase en tijdens de gehele levensduur van de band te minimaliseren.
HOOG KILOMETERRENDEMENT: Langere levensduur band die een hoog niveau van prestaties en veiligheid in stand houdt.
LAGE GELUIDSNIVEAU: Al voldoet aan de 2012 EU-verordening betreffende de reductie van geluid, resulteert in een verbeterde rijcomfort.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - Scorpion Verde All-Season
B
Verhoogd besparingspotentieel door laag brandstofverbruik
B
Op nat wegdek duidelijk pluspunt wat betreft grip en remgedrag
72dB
Onder de voorgeschreven EU-grenswaarde voor bandengeluid
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
SCORPIONVERDEAll-Season tyre review
Gemiddelde uit 344 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
14.641
16.03.2021 van Geoff Top Banden, Goed voor alle weersomstandingheden. En dan nog stil en zuinig.
08.11.2018 van B.W.Minderhoud Zeer comfortabele en zekerheid gevende band. Ijzersterk!
01.11.2014 van ernst Alma Zeer goede band ook in zeer nat en klei achtige ondergrond doet deze band het zeer goed
01.11.2014 van ernst Alma Zeer goede band ook in zeer nat en klei achtige ondergrond doet deze band het zeer goed
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.
**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.