De Proxes T1 Sport is een asymmetrische band die bestaat uit twee verschillende compound samenstellingen, het compound aan de binnenzijde zorgt voor tractie en remmen, terwijl de buitenzijde van het compound specifiek ontworpen is voor uitstekende prestaties bij het nemen van bochten. Een nieuw speciaal chemisch bindingsmiddel in het rubber van het loopvlak zorgt voor sensationele rijeigenschappen. Onder zware omstandigheden - bochten en remmen - blijft het compound uitzonderlijk stijf. Het brede loopvlak en de innovatieve karkasopbouw van de Proxes T1 Sport zorgen voor een gelijkmatige contactdruk tijdens bochten en remmen. Door diepgaande verbeteringen op het gebied van handling, remeigenschappen en aquaplaning legt de Proxes T1 Sport de lat voor ultra high performance banden nog hoger.
Outside - Stuuprecisie
Breed loopvlak door het gebruik van brede ribben met schuine groeven die zorgen voor een uitstekend contact met de weg. Stuurprecisie en grip.
Inside - Aquaplaning & Remprestaties
Snelle waterafvoer en uitstekende remprestaties op droog en nat wegdek
Profielontwerp - Brede schouderblokken
Optimaal weggedrag en stuurprecisie. Vergroot contactvlak
Profielontwerp - Brede centrale rib*
Perfecte stabiliteit bij hoge snelheden. Optimale handling *Sectiebreedtes 285 en breder
Profielontwerp - Stevige rib aan de binnenzijde
Uitstekende remprestaties. Superieure stabiliteit en optimaal weggedrag.
Profielontwerp - Brede recht groeven
Snelle en efficiënte waterafvoer. Voorkomt aquaplaning.
EU BandenlabelHighlights - Proxes T1 Sport
F
Ook in deze rolweerstandsklasse is het besparen van brandstof mogelijk
C
Eigenschappen rijgedrag en remvermogen bij regen en op nat wegdek boven het gemiddelde
71dB
Onder de voorgeschreven EU-grenswaarde voor bandengeluid
EU-bandenlabel en efficiëntieklasse
De Europese Unie, onder CE 1222/2009, heeft opdracht gegeven dat alle banden die geproduceerd worden na de datum van 1 juli 2012 voor auto's en commerciële voertuigen zijn voorzien van standaard EU-bandenlabels die hen classificeren onder drie prestatie-eigenschappen: brandstofverbruik geclassificeerd van A tot G, grip op nat wegdek geclassificeerd van A tot G, en geluidsemissie in decibel.
Categorieën van banden, niet beïnvloed door deze regeling, zijn onder andere: vernieuwde banden, professionele off-road banden, race-/sportautobanden, evenals bepaalde soorten banden die zijn ontworpen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, T-type tijdelijke reservebanden, banden voor auto's gebouwd vóór 1990, banden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u, banden voor velgen met een diameter kleiner dan of gelijk aan 254 mm of groter of gelijk aan 635 mm. Dit label is aan de ene kant bedoeld om de economische en ecologische efficiëntie in het verkeer te bevorderen, evenals het verhogen van de verkeersveiligheid, en aan de andere kant om consumenten te helpen om de juiste banden te kiezen door te zorgen voor een zekere mate van producttransparantie.
Niettemin werd het label bekritiseerd omdat het slechts een beperkt aantal kenmerken weergeeft. Vakmensen beweren dat de banden veel meer functies hebben die belangrijk zijn en van belang zijn voor de verkeersveiligheid, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aquaplaning eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, producteigenschappen op natte en droge wegen anders dan grip op nat wegdek, eigenschappen op sneeuw. De bandenfabrikanten suggereren dat de testresultaten van verschillende instellingen en de industriële tijdschriften een zeer belangrijke bron van informatie voor de eindgebruiker moet blijven, omdat zij zich focussen op een brede verscheidenheid aan bandeigenschappen en functies en deze ook beoordelen.