Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Bestelstatus x
Uitloggen

Seal Technologie

Bandenfabrikanten ontwikkelen voortdurend nieuwe technologieën om de veiligheid van de bestuurder in het geval van schade aan de banden te verhogen. Sinds de introductie van Run-Flat banden, zijn banden met Afdichting Technologie de industriestandaard. En ze gaan zelfs nog een stap verder: Terwijl de Run-Flat banden niet compatibel met alle velgen zijn, en na een drukverlies kan worden doorgereden tot een maximum van 80 km met een snelheid van 80 km / h, banden met Afdichting technologie hebben geen dergelijke beperkingen. Plus, onmiddellijk een band te verwisselen is niet eens nodig.

Pirelli noemt deze technologie "Seal Inside", Michelin geeft het de naam "SelfSeal", en Continental verkoopt ze onder de naam "ContiSeal" - in ieder geval een logo op de wand van de  band duidt deze innovatie.
Het systeem achter al deze identiek: onbeperkt autorijden wordt mogelijk gemaakt door een laag van een kleverige kit aan de binnenzijde van de band. Indien een vreemd voorwerp  het loopvlak doorprikt , wordt het gat hermetisch afgesloten, zodat er geen lucht ontsnapt. En het maakt niet uit of het vreemde voorwerp in de band blijft. Bovendien kan geen water sijpelen in de band en  roest veroorzaken op de staalband.

Controleer de banden regelmatig

In veel gevallen merkt de bestuurder een schade niet op, bij het gebruik van deze banden moet u regelmatig  controleren of er zich eventuel spijkers of schroeven in het loopvlak bevinden. Als dat zo is, is het raadzaam dat u een bandenspecialist bezoekt, die de schade nader kan onderzoeken en beslissen om de band te repareren of te vervangen.

© Seal Technology

Banden met Seal-technologie worden gemonteerd en gebalanceerd, net als standaard banden en kunnen op alle type velgen gemonteerd worden. Bij de reparatie van deze banden is de laslaag rond het lekke gebied verwijderd. Natuurlijk kan de band zichzelf niet meer te dichten indien het nogmaals doorgeprikt wordt op deze locatie. Daarom wordt aanbevolen (maar niet noodzakelijk) om deze banden te combineren met een band drukregelsysteem.

Banden met Seal Technology zijn over het algemeen niet aangeboden als een aparte product, maar eerder als een aanvulling op standaard modellen van de fabrikant. Reden: De rij-eigenschappen zijn identiek. Dit geldt ook voor de rolweerstand, tractie op een nat wegdek en geluidsemissienormen. Bijvoorbeeld de Pirelli Cinturato All Season biedt Seal Inside. In een test op meer dan vijf uur met een spijker en een schroef in een van de banden, werd met een Alfa Giulietta 1.4 Turbo 105cv veilig doorgereden, comfortabel, en vrij van problemen tot 452 km met een gemiddelde snelheid van 84 km / h. Gedurende deze tijd daalde de luchtdruk slechts 0,1 bar.

Better safety, less pollution

Verschillende autofabrikanten hebben al de voordelen van Seal technologie erkend en nieuwe midden- en hogere klasse auto's uitgerust met deze banden. Continental beweert 80 procent en Pirelli 85 procent , dat bandenschade kan worden voorkomen met deze innovatie. Dit verhoogt de veiligheid van de bestuurder enorm, zoals schade aan de banden is een veel voorkomende oorzaak van ongevallen. Bovendien is druk op het milieu verminderd sinds Afdichting technologie bespaart hulpbronnen, omdat er minder beschadigde banden worden verwijderd.

^