Kies voor de BFGoodrich Trail-Terrain T/A band voor meer avontuurlijke kilometers in alle weersomstandigheden. Klaar voor elk off-road avontuur.
All-season band voor weggebruik en licht off-road voor crossovers, SUV’s en pick-ups
Het hele jaar door goede prestaties onder alle weersomstandigheden
3PMSF-gecertificeerd voor vermogen en grip in de winter
Ontwikkeld voor alle dagen. Geniet kilometer na kilometer van comfortabele en stille verkenningstochten. Het ontwerp van de geoptimaliseerde voetafdruk, met zelfblokkerende 3D-lamellen tot op de profielbodem, zorgt voor zeer stabiele profielblokken en een lange levensduur. Geniet van rustgevend en comfortabel weggedrag dankzij gesloten dwarsgroeven waardoor de banden erg stil op de weg zijn.
Uitgerust voor elk seizoen. Laat slecht weer u niet tegenhouden. Wees zelfs in de winter veilig onderweg dankzij de Three-Peak Mountain Snowflake (3PMSF)-certificering. De extra bijtende profielranden waarmee u in alle weersomstandigheden eropuit kunt, zijn ontworpen om u veel vermogen en grip te bieden gedurende de volledige levensduur van de band.
Ontworpen om te ontdekken Deze all-season band is robuust, sterk en betrouwbaar en beschikt over een getand schouderontwerp dat is geoptimaliseerd voor tractie op losse ondergrond bij lichte off-road situaties en dat geen afbreuk doet aan het rijgeluid. U kunt dus op avontuur gaan dankzij de bijzondere schouders van BFGoodrich die zijn ontworpen om indrukwekkende lichte off-road prestaties te bieden.
Persoonlijke aanpassingen Ga stijlvol op avontuur met de aanpassingsopties voor de BFGoodrich Trail Terrain T/A. U kunt kiezen voor een zwarte zijwand of wit omlijnde letters in reliëf op uw banden. Verkrijgbaar in meerdere maten.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - Trail Terrain T/A
E
Afgestemd op natte wegen, voordelige remprestatie-performance
72dB
Gemiddeld bandengeluid, gematigd ontstaan van buitengeluid
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.