Blijf In Controle Tijdens Je Reis, Heel De Winter Door
Uitstekende prestaties op sneeuw & ijs
Beste in klasse voor grip & remmen op nat wegdek
DriveGuard beschikbaar voor een selectie van het matenpakket
Bridgestone Blizzak LM005 geeft de bestuurder volledige controle in alle winterse omstandigheden. Winters worden steeds minder voorspelbaar, met extreme neerslag, temperaturen die vaak onder nul duiken en gebieden die voor de eerste keer in jaren sneeuw zien. Deze winterband levert uitstekende prestaties op sneeuw en ijs, bovenop de beste prestaties voor grip en remmen op nat wegdek1.
Kortere remafstanden op sneeuw & ijs De combinatie van 2D-groeven in het midden en 3D-groeven in de schouder van het loopvlak zorgt voor uitstekende remprestaties en dus een kortere remafstand op besneeuwde of gladde wegen.
Verbeterde grip op sneeuw Zigzag groeven met hoekige randen verbeteren de grip tussen de sneeuw in de groeven en de sneeuw op de weg
Beste in klasse voor grip & remmen op nat wegdek Nieuwe nano-selectieve mengtechnologie voor compound zorgt voor een betere verspreiding van silica in de Nano Pro-tech™ compound. Daardoor levert de band de beste prestaties1 voor remmen op nat wegdek en het nemen van bochten, volgens de testen door TÜV. Daarnaast heeft deze band een EU A-label voor grip op nat wegdek.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - Blizzak LM 005
C
Bandentypisch ontworpen voor normaal brandstofverbruik
A
Uitstekende remeigenschappen en eigenschappen op nat wegdek, verhoogde veiligheid bij slecht weer
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:Blizzak LM 005
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
09/2023
ANWB.nl
205/65 R16 95H EVc
Satisfactory
10/2022
Tyre Reviews
205/65 R16 95H EVc
Highly recommended
BlizzakLM005 tyre review
Gemiddelde uit 458 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
8.885
20.04.2023 van Thijs Fijne band zeker en betrouwbaar. Slijtage iets hoger dan gemiddeld. Comfortabel, veilig en zuinig.
23.07.2022 van Bmw5 2e keer lek gereden op iets kleins. Kan toeval zijn naar had ik met de Michelin en Dunlops niet
10.06.2020 van j. nijkerk Uitstekend
09.03.2020 van GORT BEHEER Ze hebben het prima gedaan op de weg naar en terug de wintersport
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.
**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.