Stabiel en Betrouwbaar bij Hoge Snelheden: Ontworpen voor stabiliteit, behouden deze banden hun prestaties, zelfs bij hoge snelheden, zodat u en uw lading veilig uw bestemming bereiken.
Verbeterde Tractie en Remprestaties: De Falken Eurowinter HS437 VAN-banden bieden verbeterde grip en rem efficiëntie, waardoor kortere remwegen en betere controle op sneeuw en ijs mogelijk zijn.
Uitstekende Weerstand tegen Aquaplaning: Met een ontwerp dat zich richt op het effectief afvoeren van water en modder, bieden deze banden uitstekende prestaties onder natte omstandigheden, waardoor het risico op aquaplaning wordt verminderd en de tractie behouden blijft.
Uitstekende Prestaties in Modder en Sneeuw: Specifiek ontworpen voor winterse omstandigheden, presteren deze banden uitstekend in modder en sneeuw, waardoor u vol vertrouwen door de zwaarste winteromstandigheden kunt rijden.
Verminderde Rijgeluiden: Geniet van een stillere, comfortabelere rit dankzij de verminderde rijgeluiden, wat lange ritten aangenamer maakt voor zowel de bestuurder als de passagiers.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - Eurowinter HS437 VAN
E
Normaal besparingspotentieel door minder brandstofverbruik
C
Betere remwerking en grip op nat wegdek bij slecht weer
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Falken Tyre Europe GmbH is de Europese dochtermaatschappij van de Japanse bandenfabrikant Sumitomo Rubber Industries
Ltd. Vanuit het hoofdkantoor in Offenbach am Main, Duitsland is Falken Tyre Europe verantwoordelijk voor de marketing van een
complete portfolio aan banden voor personenauto’s, vrachtwagens, busjes en SUV’s als leveranciers van OEM-producten en voor
de Europese klantenservice. Het bedrijf heeft een verkoopnetwerk opgebouwd van ca. 8000 bandendealers verdeeld over heel
Europa, die als onze partners optreden voor de verkoop en de montage van onze kwaliteitsproducten.
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.
**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.