De ideale keuze voor kostenbewuste bestuurders van compacte en middelgrote auto’s. De innovatieve SINCERA SN832 ECORUN is ontwikkeld met behulp van de revolutionaire 4D-nanodesigntechnologie en beschikt over een hoogwaardig karkasontwerp.
PERFORMANCE-VOORDELEN
Grip op nat wegdek
Comfort
Profielweerstand
Zuinigheid
Geluidsarm
EIGENSCHAPPEN EN VOORDELEN
De ideale keuze voor kostenbewuste bestuurders van compacte en middelgrote auto’s
Uitzonderlijk zuinig
Verbeterde handling op een nat wegdek
Lage rolweerstand
4D-nanodesigntechnologie
Optimale combinatie van lage rolweerstand en veilige, zekere handling op natte wegen
ASYMMETRISCH LOOPVLAKPATROON
PRODUCT-FEATURE:
Profielpatroon met 4 ribben met gelijkmatige verdeling van de stijfheid
FUNCTIE:
Verbeterde stijfheid van het profiel en een vergroot contactoppervlak van de band
Verbeterde afvoer van water
VOORDEEL:
Verbeterde prestaties in natte weersomstandigheden ter voorkoming van aquaplaning
Verbeterde handling op natte en droge wegen
ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
PRODUCT-FEATURE:
Innovatieve onderzoeks- en simulatietechnologie
FUNCTIE:
Verbetering van het rubbermengsel op nanoschaal
VOORDEEL:
Excellente tractie en grip op natte en droge wegen met een langere levensduur
ZUINIG RIJDEN
PRODUCT-FEATURE:
Falken-banden met het ECORUN-label bieden een verbeterde rolweerstand
FUNCTIE:
Besparing op brandstofverbruik door minder energieverlies door frictie
VOORDEEL:
Goed voor het milieu en goed voor uw portemonnee
TECHNOLOGIE / HIGHLIGHTS
4D-NANO-DESIGN – FALKEN’S INNOVATIEVE PROGRAMMA VOOR DE ONTWIKKELING VAN RUBBERMENGSEL
Dankzij de innovatieve 4D nano-designtechnologie zijn onze ingenieurs in staat het complexe samenspel van de bestanddelen in het rubber op nanobasis te analyseren en te simuleren.
High-end technologie voor materiaalonderzoek.
Kortere ontwikkelingstijden.
Meer nauwkeurige simulatie van energieverlies/warmteopwekking.
Ontwikkeling van innovatieve rubbersamenstellingen met een significant lagere rolweerstand.
Diepgaande analyse van veranderingen in de constructie van de bandsamenstelling tijdens de gehele levensduur van de band.
ECORUN-TECHNOLOGIE
Falken-banden met het label ECORUN hebben altijd een lagere rolweerstand. Dankzij een gereduceerd energieverlies wordt het brandstofverbruik verminderd. Dat is goed voor het milieu én voor uw portemonnee.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - SINCERA SN832 ECORUN
C
Besparen van brandstof mogelijk met deze band
A
Afhankelijk van voertuig en omstandigheden tot 30% kortere remweg als de klasse voor grip op nat wegdek ‚F‘
69dB
Gemiddeld bandengeluid, gematigd ontstaan van buitengeluid
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
SINCERASN832ECORUN tyre review
Gemiddelde uit 204 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
N/A
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
12.381
06.09.2021 van Bob Prima banden voor een schappelijke prijs.
Over slijtage is nog niets te zeggen.Dat kan pas over een par jaar.
29.10.2020 van Johan Het is een grote band qua wielomtrek daardoor is er niet meer zo veel dempingsruimte in de wielkasten. Hard over een drempel 50km plus is not done!! Band raakt dan binnenscherm. De hoge wang (80) zorgt voor meer comfort. Verder een prima band.
De kilometer teller geeft bijna de echte stand dus echte gereden kilometers!
11.10.2019 van H.W. van der Linde ruim 60 jaar
29.08.2018 van Rein Prummel Onder alle omstandigheden geeft de band comfort, wegligging, remweg en zekerheid. Koersstabiliteit is met deze banden uitstekend. Wendbaarheid is prima. Keuze voor deze band werd gemaakt op basis van de ANWB zomerbandentest 2018. https://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomerbandentest/175-65-r14-t-2018.
Falken Tyre Europe GmbH is de Europese dochtermaatschappij van de Japanse bandenfabrikant Sumitomo Rubber Industries
Ltd. Vanuit het hoofdkantoor in Offenbach am Main, Duitsland is Falken Tyre Europe verantwoordelijk voor de marketing van een
complete portfolio aan banden voor personenauto’s, vrachtwagens, busjes en SUV’s als leveranciers van OEM-producten en voor
de Europese klantenservice. Het bedrijf heeft een verkoopnetwerk opgebouwd van ca. 8000 bandendealers verdeeld over heel
Europa, die als onze partners optreden voor de verkoop en de montage van onze kwaliteitsproducten.