MICHELIN Pilot Super Sport is recordhouder in remmen vanaf hoge snelheid*...en met MICHELIN Total Performance worden meerdere prestaties samengebracht.
Technologie:
DE TWARON® GORDEL
BI-COMPOUND TECHNOLOGIE
VARIABLE CONTACT PATCH 2.0
DE TWARON® GORDEL De Twaron®-gordel garandeert bij zeer hoge snelheid een grotere stabiliteit. Dankzij de variabele spanning is de gordel harder aangetrokken in het midden van het loopvlak dan bij de schouders. De middelpuntvliedende kracht wordt zo beter beheerst en de spanningen gelijkmatiger verdeeld. BI-COMPOUND TECHNOLOGIE Een nieuwe verdeling van 2 verschillende rubbersoorten tussen het linker- en het rechterdeel van het loopvlak.
Buitenkant: een nieuw type elastomeer, versterkt met carbon black die rechtstreeks afkomstig is van de 24 Uur van Le Mans. Het resultaat: extreem uithoudingsvermogen in scherpe bochten.
Binnenkant: de nieuwste generatie elastomeer met een sterke grip op nat wegdek, om zelfs de kleinste oneffenheden van de weg op te vangen en de waterlaag te breken. VARIABLE CONTACT PATCH 2.0 Of u nu hard optrekt in een rechte lijn of bij hoge snelheid een bocht neemt, de grip is optimaal: In de bocht verandert de vorm van het contactvlak maar de hoeveelheid rubber in contact met de weg vermindert niet.
De MICHELIN Pilot Super Sport werd ontworpen met de recentste digitale simulatiesoftware die wordt gebruikt in de luchtvaart en de auto-industrie. Dankzij deze toptechnologiën worden de krachten en temperaturen gelijkmatiger verdeeld in het contactvlak. Wettelijke vermeldingen.
Ten opzichte van MICHELIN Pilot Sport PS2. Test uitgevoerd door Michelin-Technologiecentrum. De beste wegligging op droog wegdek. Test TÜV SUD 2010 in de afmetingen 245/40ZR18Y en 235/35ZR19Y in vergelijking met zijn belangrijkste concurrenten die beschikbaar zijn op de Europese markt. De snelste rondetijd op een droog circuit.
Test TUV SUD 2010 in de afmetingen 245/40ZR18Y en 235/35ZR19Y in vergelijking met zijn belangrijkste concurrenten die beschikbaar zijn op de Europese markt. De snelste voertuigen ter wereld zijn allemaal uitgerust met MICHELIN-banden: Bugatti Veyron en Shelby SuperCars rijden sneller dan 431 km/u met MICHELIN Pilot Sport PS2.
Wettelijke vermeldingen: *Record op de Koënigsegg Agera R in 2011 in Ängelhom - Zweden (van 300 tot 0 km/u in 6,66 sec.) (1) Ten opzichte van MICHELIN Pilot Sport PS2. Test uitgevoerd door Michelin-Technologiecentrum in 2010. (2) De beste wegligging op droog wegdek. Test TÜV SUD 2010 in de afmetingen 245/40ZR18Y en 235/35ZR19Y in vergelijking met zijn belangrijkste concurrenten die beschikbaar zijn op de Europese markt. (3) De snelste rondetijd op een droog circuit. Test TUV SUD 2010 in de afmetingen 245/40ZR18Y en 235/35ZR19Y in vergelijking met zijn belangrijkste concurrenten die beschikbaar zijn op de Europese markt. (4) De snelste voertuigen ter wereld zijn allemaal uitgerust met MICHELIN-banden: Bugatti Veyron en Shelby SuperCars rijden sneller dan 431 km/u met MICHELIN Pilot Sport PS2.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - Pilot Super Sport
E
Gemiddelde geschiktheid inzake verbruik van brandstof
A
Hoge bestendigheid bij sterke remmanoeuvres, zeer goede grip op nat wegdek
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
PilotSuperSport tyre review
Gemiddelde uit 371 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
8.920
29.12.2018 van Wim Schermer Rustige rijder. Michelin Pilot Super Sport rijdt als op rails. Wel bij 100 km/u een geluidje dat bij 105 weer verdwijnt. Dit is in ieder geval in de Tesla zo.
25.10.2014 van capelleveen Band is enorm gevoelig , van links naar rechts en steeds bijsturen, mijn continental winterbanden zijn echt 10 maal beter, en dan zijn het maar winterbanden.
15.06.2014 van Edgar LS,
Super goede banden oftewel de originele BMW M5 banden!
Het enorme prijsverschil tussen de BMW dealer en autobandenmarkt maakt dat ik wederom bij laatstgenoemde een set zal kopen indien deze versleten zijn en door de BMW dealer laten monteren, balanceren en evtuele uitlijnen.
Goede service van autobandenmarkt maar de levertijd mag wat beter zijn!
Met vriendelijke groet,
Edgar
25.11.2012 van Vincent De grip is met het trekken van een paardentrailer stukken minder. Zeker als het nat is.
De visie van onze oprichters, Edouard en André Michelin, heeft de
ontwikkeling van het merk MICHELIN voor meer dan 125 jaar geleid: rijden zo eenvoudig, veilig en
comfortabel mogelijk maken - eerst met innovatieve banden en wielen, gevolgd door wegenkaarten,
reisgidsen, en de bijdragen voor de verbetering van de verkeersinfrastructuur. Daarmee samen hangt een
sterke betrokkenheid bij het milieu, omdat de moderne mobiliteit duurzaam en niet schadelijk voor het milieu
moet zijn.
Elk jaar produceert de Michelin Group meer dan 178 miljoen banden in 68
fabrieken in 17 landen, en er zijn verkoopnetwerken in meer dan 170 landen. Het productaanbod is groot:
van fiets, personenauto, vrachtwagen, motor, en tractorbanden, tot banden voor grondverzetmachines van 5
ton. Michelin biedt werk aan 111.700 mensen wereldwijd en is eigenaar van een van de oudste, meest
bekende handelsmerken in de wereld - de legendarische Michelin Man.
Gerichte ontwikkeling: MICHELIN Total Performance
Bij de ontwikkeling van nieuwe producten streeft Michelin trouw naar het
concept van "MICHELIN Total Performance", waarbij ze vasthouden aan de strikte standaard van het steeds
samenbrengen van een aantal prestatiekenmerken in een band, om optimale resultaten te bereiken. We
volgen deze filosofie niet alleen bij de ontwikkeling van onze standaardproducten, maar ook in de autosport.
Tal van technische innovaties helpen om de lasten voor het milieu, bestuurders en bedrijven te verlichten.
Verborgen uit het zicht van de bandbehuizing, loopvlakontwerpen, en rubber verbindingen, tonen
Michelinbanden hun gehele levensduur hun volledige potentie: ze bieden een uitstekende grip, lange
levensduur en een lager brandstofverbruik dankzij hun lage rolweerstand.
Om beter te begrijpen met welke omstandigheden banden te maken krijgen bij
het dagelijks gebruik, is Michelin in de zomer van 2014 begonnen met een uniek onderzoeksproject - the
Road Usage Lab. Voertuigen van 3.000 chauffeurs in Europa zijn uitgerust met speciale meetapparatuur om
gegevens over het gebruik van de banden vast te leggen. Deze belangrijke bevindingen worden toegepast
bij de ontwikkeling van toekomstige bandenmodellen, waardoor ze beter aan de behoeften van
daadwerkelijke bestuurders voldoen