Nexen Roadian 581 zomerbanden zijn populair geworden onder Europese autobezitters, vooral bij degenen die SUV's en voertuigen met hoge bodemvrijheid rijden. De ontwikkelaars van Nexen hebben zich gericht op het verhogen van de stabiliteit bij hoge snelheden, duurzaamheid, evenals het verminderen van gevoeligheid voor vervorming en mechanische schade. Zorgvuldig werk van de ingenieurs heeft geleid tot de creatie van banden met een effectief bandenprofielontwerp en een sterke karkas. Het gebruik van geavanceerde technologieën en kwaliteitsmaterialen, evenals beschikbare industriële bronnen hielpen om de productkwaliteit te verbeteren en productiefouten te verminderen.
Specificaties en voordelen van de Nexen Roadian 581 omvatten:
De banden in de serie bieden uitstekende tractie, wat zorgt voor een veilige en gecontroleerde rijervaring.
Een drainagesysteem met longitudinale kanalen en multidirectionele 4-kanaals groeven in de rijrichting verwijdert effectief water en vuil, voorkomt aquaplaning en verbetert het wegcontact, terwijl het geluid wordt verminderd en het rijcomfort wordt verhoogd.
Rigide schouderblokontwerp - Verbeterde bochtstabiliteit en hanteringsstabiliteit. Rechte middenrib - Helpt bij richtingsstabiliteit bij hoge snelheden en uitstekende stuurreactie.
De werkzone heeft twee symmetrische en één centrale rib met verhoogde stijfheid, wat de stuurprecisie en wegcontrole in zomerse omstandigheden verbetert.
Verbeterde remprestaties door het gebruik van meervoudig verdeelde lamellen en voorkomt abnormale slijtage en verbetert de bandengrip door geoptimaliseerde lamelverdeling.
Geoptimaliseerd Best Contour System (Optimized Best Contour System- OBCS): High Tensile Steel Belts: Verbetert de remfunctie met geoptimaliseerde gripdruk en stressverdeling door OBCS-technologie. Gebalanceerd ontwerp en geoptimaliseerde componentenlay-out zorgen voor een gelijkmatige lastverdeling en een verhoogd contactoppervlak met de weg, wat de stabiliteit tijdens manoeuvres en rechtuitrijden verbetert.
Redelijk geprijsd.
Geoptimaliseerd Carcass Contour System (Optimized Carcass Contour System - OCCS): High Modulus Carcass: Minimaliseert bandvervorming en helpt de vorm van de band te behouden om de rijstabiliteit te verbeteren met OCCS-technologie.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - Roadian 581
C
Besparen van brandstof mogelijk met deze band
C
Betere remwerking en grip op nat wegdek bij slecht weer
71dB
Onder de voorgeschreven EU-grenswaarde voor bandengeluid
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.