Goede beheersing op zowel droge als natte wegen en een comfortabele rijervaring.
Minder rolweerstand, vooral in het stadsverkeer.
Profiel met specifieke opeenvolging van de profielblokken: minder rijgeluiden in het voertuig. Hybride materialen en innovatief loopvlakdesign: veiliger op een droog en nat wegdek. Nieuw profiel en spanningscontrolesysteem: meer comfortabele rijervaring nieuwe rubbersamenstelling. En innovatieve materialen, aërodynamische flanken en lager gewicht: lager verbruik en minder CO2-uitstoot.
De nieuwste milieuvriendelijke Pirelli band voor stadsauto’s en compacte auto’s: de perfecte synergie tussen veiligheid, rijplezier en milieuvriendelijkheid.
Ook beschikbaar in RUNFLAT versie.
EIGENSCHAPPEN:
Hybride materialen en innovatief loopvlakdesign
Nieuw profiel en spanningscontrolesysteem
Geoptimaliseerd loopvlakprofiel met specifieke profielbloksequentie
Nieuwe samenstelling en innovatieve materialen , aerodynamische flanken en lager gewicht
FUNCTIES:
Stabielere voetafdruk gegarandeerd over de volledige levensduur van de band
Schokbestendiger en minimaliseert het effect van impact
Verminderd extern geluidsniveau
Daling van de rolweerstand
VOORDELEN VOOR DE KLANT:
Verhoogde veiligheid op droog en nat wegdek
Comfortabele rijervaring
Verlaagd geluidsniveau in de wagen
Verminderd verbruik en minder CO2 uitstoot
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - Cinturato P1 Verde
B
Veilig en betrouwbaar op natte wegen, vermindert opmerkelijk de remafstanden
70dB
Onder de voorgeschreven EU-grenswaarde voor bandengeluid
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:Cinturato P1 Verde
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
02/2022
ANWB.nl
165/65 R15 81T
Recommendable Zeer goed op droog wegdek (beste uit de test). Goed (bovengemiddeld) op nat wegdek. Relatief veel afrolgeluid bij voorbij rijden.
02/2019
ANWB.nl
165/65 R15 81T
Satisfactory + Goed tot zeer goed op slijtage en verbruik. Goed op droog wegdek.- Duidelijke tekortkomingen op nat wegdek (met een onvoldoende op wegligging).
CinturatoP1Verde tyre review
Gemiddelde uit 350 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
10.160
22.09.2022 van H Jongh Prima band, niets mis mee. Slijtage nog niet goed te beoordelen.
20.12.2013 van H.Dekkers met sneeuw heb ik nogf niet gereden
28.11.2013 van Peters Uitstekende band in alle omstandigheden