De nieuwste milieuvriendelijke Pirelli band voor stadsauto’s en compacte auto’s: de perfecte synergie tussen veiligheid, rijplezier en milieuvriendelijkheid.
Ook beschikbaar in RUNFLAT versie!
EIGENSCHAPPEN:
Hybride materialen en innovatief loopvlakdesign
Nieuw profiel en spanningscontrolesysteem
Geoptimaliseerd loopvlakprofiel met specifieke profielbloksequentie
Nieuwe samenstelling en innovatieve materialen , aerodynamische flanken en lager gewicht
FUNCTIES:
Stabielere voetafdruk gegarandeerd over de volledige levensduur van de band
Schokbestendiger en minimaliseert het effect van impact
Verminderd extern geluidsniveau
Daling van de rolweerstand
VOORDELEN VOOR DE KLANT:
Verhoogde veiligheid op droog en nat wegdek
Comfortabele rijervaring
Verlaagd geluidsniveau in de wagen
Verminderd verbruik en minder CO2 uitstoot
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - Cinturato P1
C
Bandentypisch ontworpen voor normaal brandstofverbruik
B
Goed remvermogen bij regen, grote handling veiligheidsreserves
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:Cinturato P1
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
03/2013
ACE Auto Club Europa
185/65 R14 86H
Recommendable
03/2013
AUTO BILD
185/65 R14 86H
Recommendable Stärken:gute Verzögerung auf nasser und trockener Fahrbahn, hohe Lenkpräzision, angenehm leiser Abrollkomfort, niedriger RollwiderstandSchwächen:geringe Sicherheitsreserven bei Aquaplaning
03/2013
GTÜ Gesellschaft für Technische Überwachung mbH
185/65 R14 86H
Recommendable
03/2011
ÖAMTC
185/65 R14 86H
Recommendable
gut auf trockener Fahrbahn
geringster Kraftstoffverbrauch
wegen leichten Schwächen bei Nässe auf empfehlenswert abgewertet
03/2011
Stiftung Warentest
185/65 R14 86H
Satisfactory
03/2011
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
185/65 R14 86H
Satisfactory + niedrigster Treibstoff -verbrauch leichte Schwächen auf nasser Fahrbahn (führt zur Abwertung)
03/2011
ADAC
185/65 R14 86H
Satisfactory Stärken
Niedrigster Verbrauch
Schwächen
Leichte Schwächen bei Nässe (führt zur Abwertung)
CinturatoP1 tyre review
Gemiddelde uit 210 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
12.421
22.09.2022 van H Jongh Prima band, niets mis mee. Slijtage nog niet goed te beoordelen.
11.06.2013 van Boyke Ik heb al 2e keer daar gekocht, bij Auto banden .NL en op afspraak de dag te leveren wordt netjes thuis bezorg of als op de adres waar je het wilt laten bezorgen,
ook ik heb veel mensen door gewezen naar dat adres.
22.02.2012 van K. vd W Goeie ervaringen mee in de sneeuw. Stille band. Verbruik valt enorm mee.