P ZERO NERO ™ GT is de evolutie van de P ZERO NERO ™: verbeterde productprestatie en bredere assortiment, richten consumenten die willen Pirelli passen op hun middelgrote-grote sedans en sportieve wagens. Materialen en het loopvlakontwerp zijn geoptimaliseerd, invoering van de nieuwste technologische ontwikkelingen. De nieuwe compound heeft uitgebalanceerde inhoud van silica om weerstand tegen slijtage te verbeteren, zonder afbreuk te doen aan het sportief gevoel van het product in zowel droge als natte omstandigheden.
Constante prestaties en comfort tijdens de hele levensduur van de band. Hogere kilometerprestaties en uitstekende “handling” op een nat en een droog wegdek. Brede buitenschouder: grote stabiliteit in bochten. Brede ononderbroken ribben en asymmetrisch profiel: snelle reacties in bochten en betere “handling”. Geoptimaliseerd loopvlakcompound: veel kilometers en sportieve rijstijl. Nieuw profiel: veilig remmen op een nat en droog wegdek.
EU BandenlabelUitschieters in de gekozen maat - P Zero Nero GT
B
Goede remeigenschappen en eigenschappen op nat wegdek, veiligheid bij regen
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
PZeroNeroGT tyre review
Gemiddelde uit 459 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
10.411
24.06.2020 van veldhuizen net voor achter maar eens nieuwe Zero`s besteld. Banden zijn net zo oud geworden als de auto zelf met 114000 km nu, en net nog APK goedgekeurd. enkel door opmerking keurmeester besloten te vervangen. Voor zijn tussentijds wel eens vervangen maar ook pas na 80000 km. Vindt deze banden op mijn voertuig uitzonderlijk slijtvast , of lijkt dat maar zo? Daarbij gezegd dat er redelijk mee door gereden wordt. Wegligging bevalt ook goed , ondanks het feit dat ik geen vergelijking kan maken heb ik weer voor dezelfde band gekozen. prijs/kwaliteit in deze maat super voor mij.
10.04.2015 van mat olislagers plakt aan de weg bij iedere snelheid.