Het ontwerp van het loopvlak, verbinding en behuizing structuur beschikken alle over specifieke eigenschappen voor gebruik bij lage temperaturen. Bij de aanpak van deze grote uitdaging, werd Pirelli bemoedigd door de uitstekende resultaten bereikt met de meest recente Winterbanden, en zegevierde dankzij de technologische kennis en ervaring door deelname in de autosport. De Winter SOTTOZERO ontwerp stelt nieuwe prestatienormen voor Winterbanden verbetering van de veiligheid en rijplezier. Diepe diagonale groeven, een kenmerkende eigenschap van het Sottozero loopvlakprofiel dat rijgeluiden te verminderen en, bijgestaan +#8203,+#8203,door de speciaal ontworpen blokken, verbetering van de geluidscomfort en rolweerstand kwaliteiten. Brede, diepe groeven in lengterichting met gedifferentieerde profielen laat het water worden uitgedreven, zelfs bij hoge snelheid, waardoor het verhogen van de weerstand tegen aquaplaning drempel. Aanzienlijke schouderblokken verleent uitzonderlijke laterale stijfheid van het loopvlak onder belasting in bochten, waardoor de grenzen van de grip en zorgen voor nauwkeurige bediening door plotselinge veranderingen van richting.
W210Sottozero tyre review
Gemiddelde uit 436 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
12.047
01.01.2012 van R.E.Vernes
Een luidruchtige band die mij in de sneeuw in de steek liet. Weinig tot geen grip in de sneeuw en op ijs.
01.07.2011 van A. Hulst
Geen enkel probleem
14.06.2011 van frank keepers
Vredestein en michelin lijken meer grip te hebben op sneeuw en ijs
22.06.2009 van Vrijsen
Winterband snel geleverd en van prima kwaliteit. Dit in tegenstelling van onlangs geleverde zomerbanden...
Bekijk meer beoordelingen